سبز قامتدوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

برای رفع استرس در شرایط مختلف چه راهکاری مناسب تر است - سبز قامت

سخن دوست :امـام صـادق علیـه‌السـلام: گـریـه کننـده جـدم از جـای خـود بـر نمی‌خیـزد مـگر اینکه ماننـد روزی ڪه از مـادر متـولد شـده از گنـاهـان پاک اسـت.

برای رفع استرس در شرایط مختلف چه راهکاری مناسب تر است

موضوع :طب سنتی

عنوان: استرس

توضیح مطلب

 

برای رفع استرس در شرایط مختلف چه راهکاری مناسب تر است

 

کاهش استرس امتحان

مصرف این مواد :

شربت تخم بالنگو

شیر بادام

شربت سرکه شیره

شربت جلاب

آب سیب و زعفران

مصرف تخم مرغ عسلی

مصرف کمتر برنج و مواد غلیظ مثل ماکارونی،پیتزا،گوشت گوساله و گاو نیز برای رفع استرس در ایام امتحانات توصیه میشود.

 

افسردگی و روغن بنفشه

روغن بنفشه برای آرامش درمان استرس و افسردگی مفید می باشد. ۲ تا قطره روغن بنفشه را بر روی یک پارچه یا دستمال بریزید و در حالیکه دراز می کشید به مدت ۳۰ دقیقه آن را استنشاق کنید اما اجازه ندهید که روغن به پوست برخورد کند.

 

اسطوخودوس

یک گیاه ضد اضطراب است. این گیاه به راحتی می‌تواند اعصابتان را آرام و عضلاتتان را شل کند. می‌توانید روزانه دو تا سه فنجان دم کرده‌ی اسطوخودوس میل کنید. از این گیاه مفید برای رفع اختلالات خواب، سردرد و ناراحتی‌های عصبی نیز استفاده می‌شود.

 

سنبل الطیب آرامش بخش

سنبل الطیب باعث آرامش شده  به درمان استرس و اضطراب کمک می‌کند. همچنین به عنوان ضد اضطراب طبیعی عمل میکند و برای درمان استرس و اضطراب ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلی گرم سنبل الطیب را ۳ بار در روز مصرف کنید.

 

کرفس

کرفس بدن رادرمقابله با  استرس و عصبانیت کمک میکند.

کرفس حاوی منیزم است که سیستم عصبی را آرام میکند.

خوردن کرفس وسط روز باعث میشود خواب شبانه آرامتری داشته باشید.

 

۴ روش برای کنترل استرس و افسردگی

۱٫چای سبز و خرما

۲٫آب پرتقال بدون شکر

۳٫آب لیمو ترش و عسل

۴٫چای دارچین و توت خشک

 

 

چند دمنوش برای رفع افسردگی، وسواس و استرس

 

۲ قاشق غذاخوری گل گاوزبان+ ۲ ق چ بادرنجبویه+ ۱ ق چ افتیمون+ ۱ق غ سنبل الطیب+ ۱ عدد لیمو عمانی رو با دو لیوان آبجوش یک ربع دم کرده، صاف کرده، با عسل شیرین کنید و صبح و شب میل کنید.

 

دمنوش  با بابونه

 

این گیاه آرامبخش، ضد اسپاسم، ضد عفونی کننده، بادشکن، برطرف کننده آثار جراحت است.

 

بابونه حالت های عصبی، اضطراب و استرس، نگرانی، آشفتگی فکری و بی خوابی را کاهش می دهدو سردردهای عصبی و میگرن را کاهش می دهد.

 

کاهش استرس قبل از عادت ماهانه

 

برای این کار سیب را رنده کنید و با توجه به مزاجتان کمی گلاب یا عرق بید مشک یا کمی زعفران یا عرق بهارنارنج، تخم بالنگ یا تخم شربتی به آن اضافه کنید و به عنوان میان وعده بخورید.

سیب برای تقویت عمومی بدن و به خصوص برای قوت بخشیدن به سیستم عصبی مفید است.

 

میوه‌های مفید برای افراد دچار استرس و افسردگی

سیب رسیده شیرین

گلابی

آناناس

نارنگی

شفتالو

انار شیرین

کاهو

توت

انجیر

و انگور سفید شیرین

بوی گلاب تاثیر مستقیم بر آرامش روان دارد و هیجانات منفی و استرس را رفع می کند. وقتی ناراحت هستید از گلاب استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید.
Likes1Dislikes0
نظرات و ارسال نظر