سبز قامتپنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دانلود رایگان نرم افزار اندروید مذهبی فلسفه و احکام حج و عمره از محمد برفی

سخن دوست :تو ته گودال رفتی و من شدم بالا نشین / از تو دارم آبرویی هم اگر دارم حسین

برنامه اندروید کتاب فلسفه و احکام حج و عمره

فلسفه و احکام حج و عمره

موضوع: نرم افزار فلسفه و احکام حج و عمره

ناشر: محمد برفی

سال نشر: بهمن ماه ۱۳۹۱

توضیحات

نرم افزار اندروید فلسفه و احکام حج و عمره نرم افزاری بسیار کامل و جامع میباشد که وبسایت سبز قامت امکان دانلود رایگان آن را در اختیار شما قرار داده است. برای دانلود به پایین همین صفحه مراجعه کنید و بر روی لینک دانلود کلیک نماید.

مقدمه در نرم افزار

حج یکی از ارکان پنجگانه دین مبین اسلام است «قال النَّبِیُ(ص): بُنِیَ الاِسلاَمُ عَلَی خَمسٍ: شَهَادَهِ اَن لاَ اِلَهَ اِلَّا اللهُ وَ اَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللهِ، وَ اِقَامِ الصَّلاهِ، وَ اِیتَاءِ الزَّکَاهِ وَحَجِّ البَیتِ وَصَومِ رَمَضَانَ.»که انجام آن بر هر مسلمان توانمندی جهت اقامه ذکر و یادخدا فرض است. قَالَ النَّبِیُ(ص) «اِنَّ اللهَ عَزَّوَجَلَّ قَد فَرَضَ عَلَیکُمُ الحَجَّ فَحُجُّوا» و در صورت عدم تحقّق حضور خدا با انجام مناسک حج و سایر عبادات، چنین عباداتی فاقد ارزش است. عن عائشه(رض) قالت: سَمِعتُ رَسُول الله(ص) یَقُولُ: «اِنَّمَا جُعِلَ الطَّوافُ بِالکَعبَهِ وَ بَینَ الصَّفَا وَ المَروَهِ وَ رَمیُ الجِمَارِ لِاِقَامَهِ ذِکرِاللهِ عَزَّوَجَلَّ»
پیامبر اکرم(ص) بعد از ایمان به خدا و جهاد فی سبیل الله، حج مبرور را بهترین عمل دانسته «عَن اَبی هُرَیرَهَ (رض) قال: سُئِلَ النَّبی(ص) : اَیُّ الاَعمال اَفضَلُ؟ قَالَ: اِیمَانُ بِاللهِ و رَسُولِهِ، قِیلَ ثُمَّ مَاذا؟ قال: جِهَادُ فِی سبیل اللهِ ، قیلَ : ثُمَّ مَاذا؟ قَالَ: حَجٌّ مَبرُورٌ» و حج مبرور حجی است که در آن توحید و ذکر خدا محور اصلی است «لَبَّیکَ لاَ شَریکَ لَک» لذا هر گونه عبادت قولی مانند ذکر، دعا، یا بدنی مانند طواف، رکوع، و سجود یا مالی مانند صدقه، نذر و ذبح انسان باید برای خدا باشد. لذا ابراهیم(ع) می فرماید: « قُل اِنَّ صَلاَتِی و نُسُکِی و مَحیایَ و مَماتِی لِلّهِ رَبِّ العالَمینَ لاَ شریکَ لَهُ و بِذَلِکَ اُمِرتُ وَ اَنَا اَوَّلُ المُسلِمینَ»
عدم انجام حج، ندامت وپشیمانی پس ازمرگ را به دنبال دارد طوری که انسان آرزوی بازگشت به دنیا را می کند تاحج را انجام دهد. عن ابن عباس(رض) عن النبی(ص) قال: «مَن کَانَ لَهُ مَالٌ یُبَلِّغُهُ حَجَّ بَیتِ رَبِّهِ اَو تَجِبُ عَلَیهِ فِیهِ الزَّکاهُ فَلَم یَفعَل، یَسألِ الرَّجعَهَ عِندَالمَوتِ فَقَالَ رَجُلٌ: یَابنَ عبّاسِ! اِتَّقِ الله! اِنَّمَا یَسألُ الرَّجعَهَ الکُفَّارُ قالَ: سَأَتلُوا عَلَیکَ بِذَلِکَ قُرآناً: یَا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لاَ تُلهِکُم اَموَالُکُم و لاَ اَولاَدُکُم عَن ذِکرِ اللهِ وَ مَن یَفعَل ذَلِکَ فَأولَئِکَ هُمُ الخَاسِرون، وَ اَنفِقُوا مِن ما رَزَقنَکُم مِن قبلِ اَن یَأتِیَ اَحَدَکُمُ المَوتُ فَیَقُولَ رَبِّ لَولاَ اَخَّرتَنِی اِلَی أَجَلٍ قَریبٍ فَاَصَّدَّقَ وَ اَکُن مِنَ الصالِحینَ»به هر حال خداوند خانه ی کعبه را مایه قوام و پایه ی حیات اجتماعی بشریت قرار داده است و پایان تاریخ نیز روزی خواهد بود که حج خانه ی خدا برگزار نگردد.
خداوند کعبه را بیت الحرام نامید و به همین منظور جنگ در برخی از ماه ها را حرام کرد تا مراسم حج در محیطی امن و آرام انجام گیرد و جان و مال مردم از دستبرد هرگونه دشمنی در امان ماند و به خاطر حرمت این سرزمین بودکه قربانی های بانشان و بی نشان را مقرر فرمود تا خوراک مردم در ایامی که به مراسم حج اشتغال دارند تامین گردد.
از آنجا که ذهن پرسشگر انسان همیشه به دنبال یافتن دلیل کارهایی است که انجام می دهد و معمولاً زمانی که به دلایل و اسرار آن پی ببرد با آرامش بهتر آن اعمال را انجام می دهد. در این چاپ سعی شده فلسفه و اسرار بعضی از مناسک حج با توضیح بیشتر تقدیم زائران حرم امن الهی گردد و بعضی از احکام اختلافی نیز بسط بیشتری یابد. به امید آن که مناسک حج را زائران بیت الله الحرام بهتر انجام دهند و این بنده ی کوچک خدا نیز مشمول دعاهای مخلصانه ی آنها گردد.
انه ولی التوفیق
محمد برفی
به این پست امتیاز دهید.
Likes7Dislikes1
دانلود باکس
مشاهده با QR کد
نظرات و ارسال نظر

adminvampier گفته :
یکشنبه , 21 آوریل 2019

ممنون . برنامه مفیدی است خدا خیر تون بده

Likes4Dislikes1
پاسخ