سبز قامتسه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

درمان شوره سر همراه با ریزش موی سر با طب سنتی - وب سایت فرهنگی و هنری سبز قامت

سخن دوست :تو ته گودال رفتی و من شدم بالا نشین / از تو دارم آبرویی هم اگر دارم حسین

جلوگیری از شوره و ریزش موی سر و درمان از آنها

جلوگیری از شوره و ریزش موی سر و درمان از آنها

موضوع: طب سنتی

عنوان: شوره و ریز موی سر همراه با درمان آن

 

توضیح مطلب

 

جلوگیری از شوره و ریزش مو

 

پوست انار از ریزش مو و شوره زدن سر پیشگیری می‌کند برای این کار مقداری از پودر پوست انار را با روغن مو ترکیب کنید و روی ریشه و ساقه مو بمالید و بعد از ۲ ساعت مو‌های خود را آبکشی کنید.

 

راهکار مقابله سنتی با شوره سر

 

دو ساعت قبل از حمام یکی از این مواد را به کل سر بمالید و در صورتی که برایتان مفید بود هر بار قبل از حمام این کار را تکرار کنید

 

  1. روغن گل سرخ
  2. روغن گل بنفشه
  3. لعاب گل ختمی
  4. لعاب اسفرزه
  5. آب چغندر پخته

 

درمان پوسته و شوره سر ( صفرای سوخته)

 

۱٫سرکه انگبین (۲ واحد عرق نعنا + ۲ واحد عسل + ۱ واحد سرکه انگور طبیعی ) یک سوم لیوان از این شربت ریخته و باقی را آب ریخته و شبها قبل از خواب میل شود .

۲٫شستن سر با سرکه بعد از شامپو و یک ربع بماند .

۳٫حجامت عام ۱ الی ۲ مرتبه ماهی یکبار انجام گیرد.

 

شوره سر چگونه تولید میشود :

 

کبد چرب – پرخوری –  عدم تعادل هورمونهای بدن – تعرق بیش از حد بدن – آلرژی بدن – کمبود خواب – هوای سرد – گرمای بیش از اندازه – خشکی بدن – محصولات آرایشی هر کدام می تواند عامل به وجود آمدن شوره باشند.

 

درمان شوره سر

 

  1. برای درمان شوره راهکارهای زیادی در طب سنتی وجود دارد و در انتخاب هر کدام از راههای زیر شما با توجه به موادی که در اختیار دارید و یا حساسیتی که ممکن است به برخی از این مواد داشته باشید می توانید یکی را م.رد استفاده قرار دهید.
  2. کتیرا و زرده ی تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و بر روی سرتان قرار بمالید و بعد از چند دقیقه بشویید. برای رفع شوره سر موهای خشک بسیار مفید است.
  3. گل بنفشه و آرد نخود وگل خطمی و شلتوک برنج را خیس کرده به صورت ضماد بر سر بگذارید بعد از ۲ ساعت سر را بشوئید. ماساژ با روغن بنفشه باعث تقویت موی سر می‌شود.
  4. بعضی دانه ها و گیاهان در مجاورت آب مواد ژله مانند (لعاب) تولید می کنند که گل ختمی ودانه اسفرزه از این دسته هستند. وقتی آب گرم روی آنها بریزید بعد از مدتی مایع غلیظ و ژله مانندی ایجاد می شود، سپس با پارچه ای این لعاب را از گل یا دانه جدا کنید و لعاب را به سرتان بمالید.

 

در صورتی که با چند بار استفاده از موارد بالا به نتیجه مطلوب نرسیدید احتمالاً بدن شما دچار نوعی از سوء مزاج بوده و به پاکسازی خلط کثیف بدن نیاز دارد.

 

به این پست امتیاز دهید.
Likes1Dislikes0
نظرات و ارسال نظر