سبز قامتپنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دانلود رایگان مقاله کارآفرینی برای زباندانان عربی در حوزة گردشگری

سخن دوست :تو ته گودال رفتی و من شدم بالا نشین / از تو دارم آبرویی هم اگر دارم حسین

کارآفرینی برای زباندانان عربی در حوزه گردشگری

مقاله کارآفرینی برای عربی دانان

موضوع مقاله: کارآفرینی برای عربی دانان

نویسنده: رقیه رستم پور ، مهناز اعتضادی فر
زبان: فارسی

توضیحات

 

مطالعه یک مقاله رشته عربی در موضوعات مختلف ، بویژه موضوع های کاربردی و موثر در آینده شغلی عربی در هر هفته ، می تواند در آینده این رشته و دانشجویان و علاقمندان آن،مفید فائده باشد.

مقاله فوق ، مطالب جالبی در خصوص نقاط ضعف تدریس عربی دانشگاه ها ، کاربردی کردن عربی ، درآمد زایی با عربی در زمینه های مختلف بویژه گردشگری مطرح کرده است .

توصیه می شود حداقل یکبار مطالعه دقیق آن صورت گیرد . چه بسا جرقه ایده هایی را در ذهن شما بوجود آورد که بتوانید حتی خودتان شغل و درآمد ایجاد کنید.

چکیده مقاله:

ایران جزء ده کشور برتر جهان از نظر جاذبههای گردشگری تاریخی، طبیعی، فرهنگی، و دینی است. طی سالیان اخیر این جاذبهها توجه گردشگران جهان را بهویژه از جهان عرب و شیعیان به خود جلب کردهاست.

واقعیت آن است که ظرفیتهای جذب گردشگر از کشورهای عربی به ایران بسیار بیشتر از میزان موجود است.

میان این ظرفیت و جمعیتِ جویای کار دانشآموختگان زبان و ادبیات عربی که میتوانند در تحقق این ظرفیتها نقشآفرین باشند، حلقه مفقودهای بنام مهارتهای کارآفرینی قرار دارد.

این مقاله با روش توصیفی ـ تحلیلی درصدد پاسخ دادن به این پرسش است که زمینهها، بایستهها و راهکارهای کارآفرینی زباندانان و دانشآموختگان زبان عربی در عرصه توریسم در کشور چیست؟ یافتههای این مقاله نشان میدهد که ظرفیتها و مزیتهای نسبی ایران برای گردشگران عرب بهخصوص شیعیان بسیار باالست.

بازنگری در برخی دروس رشته زبان و ادبیات عربی، تشکیل شرکتهای گردشگری با محوریت بهکارگیری دانشآموختگان زبان عربی، افزایش حمایتهای دولتی از دانشآموختگان بهخصوص با برگزاری دورههای مهارتافزایی و راهنمایی توریست، و تشکیل حلقههای همکاری میان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت امور خارجه، بخش فرهنگی سفارتخانههای عربی و انجمن زبان و ادبیات عربی، میتواند به افزایش کارآفرینی دانشآموختگان زبان و ادبیات عربی در عرصه گردشگری کمک کند.

ما را در کانال تلگرامی دنبال کنید.

به این پست امتیاز دهید.
Likes5Dislikes1
دانلود باکس
مشاهده با QR کد
نظرات و ارسال نظر