سبز قامتسه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی سیاتیک و راههای درمان آن در طب سنتی و طب نوین - سبز قامت

سخن دوست :تو ته گودال رفتی و من شدم بالا نشین / از تو دارم آبرویی هم اگر دارم حسین

معرفی سیاتیک و راههای درمان آن در طب سنتی و طب نوین

معرفی سیاتیک و راههای درمان آن در طب سنتی و طب نوین

موضوع: طب

عنوان: سیاتیک

 

توضیح مطلب

معرفی سیاتیک و راههای درمان آن در طب سنتی و طب نوین

 

 

درد های سیاتیکی که ناحیه کمر و پاها را دردناک می سازد و به علت آزردگی عضلات ناحیه کمر یا فتق دیسک مهره های کمری – که لایه غضروفی میان مهره های پشت دچار آسیب می شود- و عواملی نظیر ضربه، حمل بار سنگین، خم کردن یا چرخش ناگهانی حین حرکات سریع و سنگین ورزشی ایجاد می شود، از فراوان ترین ناراحتی های مبتلا به افراد جامعه و از بیشترین علل مراجعه به مطب پزشکان می باشدکه با حوصله و استمرار در مصرف داروهای مربوطه و خصوصاً حفظ آرامش و پرهیز از اضطراب و ناراحتی های روحی قابل درمان است.

 

راه های تشخیص سیاتیک

سیاتیک ترکیبی از یک یا چند مورد از موارد زیر می باشد:

  1. دردی که در یک طرف باسن و یا ساق پا که به ندرک در هر دو وجود دارد.
  2. یک نوع درد که با نشستن تشدید می شود.
  3. درد ساق پا اغلب همراه با سوزش، خارش و یا سوزاننده است.
  4. ضعف، بی حسی یا اختلال در حرکت پا.
  5. دردی که ایستادن و یا راه رفتن را دشوار میکند.

 

 

درمان سیاتیک به روش طب نوین

پشت به یک دیوار بایستید و یک سیب زمینی را در ناحیه باسن درست جایی که درد از آنجا منشأمی‌گیرد قرار دهید.

این توصیه دکتر رابین شفرد به تمام کسانی است که از درد سیاتیک شکایت دارند.

وی که در زمینه درد‌های استخوانی تخصص دارد، معتقد است وقتی سیب‌زمینی را به دیوار فشار می‌دهید مثل اهرم بر روی عضله عمل می‌کند و یک محور ایجاد می‌کند که عضله بر روی آن کشش پیدا می‌کند.

این روش باعث تسکین درد تنش عضلا‌نی ناشی از سیاتیک می‌شود. عصب سیاتیک بزرگترین عصب بدن است که از طناب نخاعی به سمت هر پا امتداد پیدا می‌کند.

اگر دردتان زیاد است هر روز چند بار این کار را تکرار کنید. اینکار به مرور زمان و شرط درست انجام دادن باعث درمان نیز میشود.

 

درمان به روش طب سنتی 

  1. استفاده از جوشانده سیاهدانه یا پودر شده آن که با عسل مخلوط شده باشد به صورت خوراکی طی دوره ای دو ماهه بسیار مفید است.
  2. خوردن روزانه یک قاشق مرباخوری اسفند تمیز در دو نوبت صبح و عصر در بهبود دردهای سیاتیکی اثر زیادی دارد.
  3. توصیه می شود افراد مبتلا به دردهای سیاتیکی، روزانه ۳۰ گرم گل بابونه خشک را در ۱ لیتر آب دم کرده و طی ۳ وعده، میل نمایند.
  4. یکصد گرم سورنجان خشک را نرم کرده، داخل کپسول های پانصد گرمی ریخته، روزی دوکپسول میل شود.
  5. مصرف سیر پخته یا بو داده همراه کمی انجیر و مغز گردوی تازه، دردهای سیاتیکی و کمردردهای ناشی از غلبه سردی را بهبود می بخشد.
  6. خوردن روزانه چند عدد خرما و همچنین مالیدن مخلوطی از خرمای بدون هسته و دنبه و زنجبیل، و کمی روغن کنجد به موضع درد و بستن آن روی ناحیه کمر، در تسکین درد بسیار مؤثر است.
  7. یکی از بهترین گیاهان دارویی که به سرعت دردهای سیاتیکی را آرام می کند، اکلیل کوهی است. طرز استفاده از این گیاه دارویی به این شکل است که دویست گرم برگهای خشک اکلیل کوهی را پودر کرده، در عسل خمیر نموده و روزانه ۱ قاشق مرباخوری میل شود. همچنین می توان از حمام دارویی اکلیل استفاده کرد به این صورت که یکصد گرم از این گیاه را در یک لیتر آب جوشانده و داخل آب وان حمام ریخته، به مدت نیم ساعت در آن دراز بکشید.
  8. از دیگر نسخه های شفابخش در درمان کمر درد و دردهای سیاتیکی، مرهم گندگن می باشد. طرز تهیه این مرهم به قرار ذیل است: بیست گرم پوست گندگن را پودر کرده در پنج گرم جوهر این گیاه مخلوط می نماییم و در پارچه نمناکی ریخته، سپس یکصد گرم مغز بادام تلخ رنده شده را به آن اضافه کرده و پارچه را فشار دهید تا روغن خارج شود، حال روغن صاف شده را به محل درد مالیده، تفاله را هم با کمی پودر زنجبیل روی موضع درد ببندید.
به این پست امتیاز دهید.
Likes1Dislikes0
نظرات و ارسال نظر