سبز قامتپنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ویروس کرونا - جمع بندی ناب ترین نکات برای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا

سخن دوست :تو ته گودال رفتی و من شدم بالا نشین / از تو دارم آبرویی هم اگر دارم حسین

نکات عالی برای پیشگیری از کرونا!!!!

نکات عالی برای پیشگیری از کرونا!!!!

موضوع: طب

عنوان:ویروس کرونا

 

توضیح مطلب

نکات عالی برای پیشگیری از کرونا!!!!

 

 

  • برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، بیشتر آب بنوشیم؟؟؟؟

دانشمندان ژاپنی معتقدند که همه باید اطمینان حاصل کنند دهان و گلویشان مرطوب است و هرگز نباید خشک باشد.

بر اساس آخرین دستاوردهای علمی،حتی اگر ویروس وارد دهان شود مایعات باعث از بین رفتن آنها از طریق مری و معده میشود چرا که اسید معده هر ویروسی را از بین می برد.

اگر به طور منظم آب کافی ننوشید این ویروس می تواند به حلق شما وارد شود و به شش ها وارد شود.

به همین علت باید دائما مقداری آب بنوشید یا اینکه با جویدن آدامس و آب نبات و قرص های مکیدنی بزاق دهان را تحریک کنید تا دهانتان مرطوب باشد.

  • توصیه می‌شود مترو، اتوبوس و حتی کلید آسانسور‌ها به صورت مکرر ضدعفونی شود و کسانی که کلید آسانسور و یاخودپرداز را لمس می‌کنند دست‌های خود را با صابون به مدت نیم دقیقه شستشو دهند.
  • اگرچه ابتلای یکی از اعضای خانواده به این ویروس می‌تواند در دوران نهفتگی، باعث انتقال به دیگر اعضای خانواده شود: زیرا علائم کرونا در ابتدا تفاوت چندانی با سرماخوردگی ندارد و حتی ممکن است در بیشتر افراد ویروس کرونا در حد سرماخوردگی باشد و افراد را راهی بیمارستان نکند،
  • اما اگر علائم سرماخوردگی یا آنفلوانزا را حس کردید سعی کنید تا زمانی که احساس بهبودی ندارید از خانه خارج نشوید و بعد از مراجعه به پزشک عمومی با مصرف مایعات و استراحت کامل به روند درمان بیماری کمک کنید.
  • افراد برای مقابله با کرونا تا حد امکان وعده غذایی خود را به وعده کم حجم تبدیل کنند زیرا با وارد شدن غذای کم دستگاه گوارش کمتر دچار اختلال می‌شود و هضم آن نیز آسان خواهد بود.
  • همچنین در خصوص مصرف لبنیات افراد به یاد داشته باشند که از شیر و ماست پرچرب استفاده نکنند و حتما شیر را قبل از مصرف بجوشانند.
به این پست امتیاز دهید.
Likes1Dislikes0
نظرات و ارسال نظر