سبز قامتسه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طب سنتی - خواص های درمانی آبلیمو - وب سایت فرهنگی و مذهبی سبز قامت

سخن دوست :تو ته گودال رفتی و من شدم بالا نشین / از تو دارم آبرویی هم اگر دارم حسین

خواص درمانی آبلیمو – طب سنتی

خواص درمانی آبلیمو

 

موضوع: طب

عنوان: خواص آبلیمو

طب سنتی

توضیح مطلب

خواص درمانی آبلیمو

طب سنتی

 

 

ضد تصلب شرائین است:

آب لیمو به دلیل داشتن بیوفلاونوئیدها اثر ضد تصلب شرائین دارد. بیوفلاونوئیدهای موجود در آب لیمو خاصیت نفوذپذیری مویرگی را افزایش داده و از سخت شدن جدار آنها می کاهند (اثر ضد تصلب) و در نتیجه باعث جلوگیری از خونریزی مویرگ ها می شوند. همچنین قابل ذکر است که گفته شود همین مسئله علت مفید بودن مصرف آب لیمو در جلوگیری از ابتلا به واریس و یا تشدید آن است.

 

ضد سرطان است:

ویتامین C که به مقدار زیاد در آب لیمو موجود است دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و ماده خوبی جهت خنثی کردن تیروزامین ها می باشد. این عوامل که در ایجاد سرطان نقش دارند می توانند توسط ویتامین C خنثی شده و احتمال بروز سرطان را در افراد کاهش دهند.

 

ادرارآور است:

آب لیمو به دلیل وجود مقدار قابل توجهی پتاسیم، دارای خاصیت ادرارآوری است و به دلیل این اثر می تواند کاهش فشار خون را به دنبال داشته باشد. همچنین در تحقیقات و منابع علمی جدید، اثر تقویت کبد و لوزالمعده نیز در مورد خواص آب لیمو بیان شده است.

 

کاهش دهنده کلسترول است:

در پوست لیمو و آب لیمو ترکیبی به نام پکتین وجود دارد که دارای خاصیت کاهش کلسترول است. از این رو مصرف آب لیمو برای افرادی که دچار مشکلات قلبی و عروقی هستند توصیه می شود.

 

ضد استفراغ و اسهال است:

پکتین موجود در آب لیمو کمک موثری در بهبود و رفع حالت استفراغ و اسهال دارد؛ ضمن اینکه ترکیبات قابض موجود در آب لیمو اثر ضد اسهال پکتین را تقویت می کند.

به این پست امتیاز دهید.
Likes1Dislikes0
نظرات و ارسال نظر