سبز قامتپنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

طب سنتی - کاهش درد دوران قاعدگی با راهکارهای بسیار ناب و کار آمد

سخن دوست :تو ته گودال رفتی و من شدم بالا نشین / از تو دارم آبرویی هم اگر دارم حسین

راهکار های حکیمانه برای کاهش درد دوران قاعدگی

راهکار های حکیمانه برای کاهش درد دوران قاعدگی

موضوع: طب

عنوان: کاهش درد دوران قاعدگی

 

توضیح مطلب

راهکار های حکیمانه برای کاهش درد دوران قاعدگی

 

راهکارهای حکیمانه

 

  1. به طور کلی برای شل شدن عضلات رحم و اسپاسم از ویتامین های گروه B به خصوص B6 استفاده نمایید. همچنین کلسیم و منگنز دو ماده غذایی مهم هستند که از دردهای ناشی از قاعدگی جلوگیری می کنند.
  2. نوشیدن شیربادام مفید می باشد، همچنین دم کرده دارچین با عسل برای دردهای قاعدگی مفید می باشد.
  3. دم کرده یک قاشق غذاخوری آویشن شیرازی و پونه کوهی با عسل به صورت گرم برای دردهای قاعدگی بسیار مفید است.
  4. یک قاشق غذاخوری بارهنگ را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید آن را مختصری شیرین کرده و روزی ۳ بار و هر بار یک لیوان میل کنید.برای تسکین درد در ناحیه لگن و زیر شکم از دمکرده زیر به صورت گرم استفاده کنید:
  5. یک قاشق غذاخوری نعناع + یک قاشق غذاخوری پونه کوهی را با سه لیوان آب جوش به مدت ۳۰ دقیقه دم کنید و آن را گرم گرم با عسل میل نمایید.
  6. یک قاشق مرباخوری پودر دارچین + نصف قاشق چای خوری پودر زنجبیل را به مدت ۳۰ دقیقه دم کرده و گرم گرم با عسل میل نمایید.

 

کاهش درد دوران قاعدگی

نکات مهم

در صورتی که خونریزی زیاد باشد، اول عدس را در ماهی تابه بدون روغن بو بدهید تا قهوه ای رنگ شود پس از سرد شدن یک برابر وزن آن شکر (شکر سرخ) اضافه کرده و با هم آسیاب کنید. روزی ۴ بار و هر بار ۱ قاشق غذاخوری مانند قاووت با کمی آب میل نمایید.

 

در چهار روز اول پریود در صورت دردناک بودن هر روز ۲ قاشق غذاخوری شوید خشک نیم کوب شده را در دو لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان باقی بماند آن را صاف کرده و با عسل شیرین میل نمایید. در هر روز تا ۳ بار تکرار شود. به پهلو دراز کشیده و یک پتو روی خود بویژه کمر و شکم خود بیندازید و استراحت کنید تا درد تسکین یابد.

 

چهار روز اول از حمام رفتن پرهیز کنید. غذاهای سرد و نفاخ نخورید. صبحانه حتماً از غذای گرم مانند ارده، عسل یا کنجد، عسل یا گردو، خرما یا حلوا ارده استفاده کنید؛ همچنین خوردن یک لیوان آب جوشیده با یک قاشق عسل مفید می باشد.

به این پست امتیاز دهید.
Likes1Dislikes1
نظرات و ارسال نظر