سبز قامتشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

منبر کوتاه 5 دقیقه ای - فلسطین - همراه با داستان و حدیث

سخن دوست :تو ته گودال رفتی و من شدم بالا نشین / از تو دارم آبرویی هم اگر دارم حسین

فلسطین

امتیازات متقین

موضوع: منبر کوتاه

عنوان: فلسطین

متن کامل منبر

 

متن منبر

فلسطین

برای دانلود PDF منبر کلیک کنید.

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند در قرآن می فرماید:

(وَ إِنِ اسْتَنْصَرُوکُمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ) انفال/۷۲

 اگر گروهی از اهل ایمان از شما درخواست کمک کرد بر شماست که او را یاری کنید.

 

گاه سوال می شود که علت حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین چیست؟

در گذشته، رژیم پهلوی از هم پیمانان دائمی رژیم اسرائیل بود و بسیاری از مناسبات منطقه ای با هماهنگی این دو بازیگر انجام می شد.

پس از انقلاب اسلامی، سفارت این رژیم تعطیل و سفارت فلسطین در تهران تأسیس شد و جمهوری اسلامی ایران نگاه راهبردی در حمایت از فلسطین دارد.

اما ممکن است برای برخی این سؤال مطرح شود که علت حمایت راهبردی ایران اسلامی از فلسطین چیست و آیا این حمایت راهبردی ریشه ای در دین اسلام دارد یا خیر؟

در پاسخ باید گفت به سه دلیل ایران اسلامی از فلسطین حمایت راهبردی دارد:

  1. وظیفه اسلامی (در تفکر اسلامی، مسلمانان یک امت واحده هستند و مرزهای جغرافیایی صرفاً اعتباری هستند و سبب جدایی به شمار نمی روند. (منطق اسلام مسؤول بودن همه در برابر یکدیگر است و دفاع از مظلوم واجب است.) و بر اساس آیاتی از جمله آیه (وَ إِنِ اسْتَنْصَرُوکُمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ) اگر گروهی از اهل ایمان از شما درخواست کمک کرد بر شماست که او را یاری کنید.
  2. وظیفه انسانی (ایجاب می کند از انسان مظلوم باید دفاع کرد) حتی اگر اسلام حمایت از مظلوم را بر عهده مسلمانان نگذاشته بود انسانیت و اخلاق حکم می کند که از مظلوم حمایت شود و جلوی ظلم گرفته شود. (مردم فلسطین از ابتدای تأسیس رژیم پهلوی (حدود ۷۰ سال پیش) مورد ظلم و تجاوز بوده اند.
  3. رژیم اسرائیل دشمن مشترک فلسطین و ایران است. اسرائیل همانگونه که به فلسطینیان ظلم آشکار می کند علیه مردم ایران نیز انواع ظلمها و جنایتها را انجام داده و می دهد. حمایت از صدام در طول جنگ تحمیلی، ترور دانشمندان هسته ای، هواپیماربایی، مشارکت فعال در بمبگذاری ها و ترورها، جاسوسی، ایران هراسی در دنیا، بخشی از این توطئه هاست.

 

بنابراین تقابل و دشمنی با اسرائیل در جایگاه یک قربانی و برای حفظ منافع ملی و یک اقدام متقابل است و حمایت از مردم فلسطین فارغ از مسائل مذهبی و طایفه گرایی مذهبی و عرب و عجم و مطابق با تدبیر و درایت عاقلانه بر اساس موازین اسلامی و قرآنی است.

خداوند شر اسرائیل و امریکا را به خودشان برگرداند و رزمندگان اسلام را نصرت عطا فرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد

 

برای دانلود PDF منبر کلیک کنید.

سایر منبر های ۵ دقیقه ای

به این پست امتیاز دهید.
Likes0Dislikes1
دانلود باکس
مشاهده با QR کد
نظرات و ارسال نظر