سبز قامتجمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دانلود رایگان نرم افراز اندروید پاسخ به شبهات شیعه در زمینه های مختلف

سخن دوست :تو ته گودال رفتی و من شدم بالا نشین / از تو دارم آبرویی هم اگر دارم حسین

نرم افزار اندروید پاسخ به شبهات

پاسخ به شبهات شیعه

موضوع: نرم افزار اندروید پاسخ به شبهات شیعه

 

نرم افزار پاسخ به شبهات که در این بخش از وب سایت سبز قامت در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم یکی از عالی ترین نرم افزار های موجود در زمینه پاسخ گویی به شبهات می باشد که در زمینه های متفاوت نظرات مختلف علما را ذکر کرده است.

بعضی از موضوع های نرم افزار

معنای ولایت فقیه به زبان ساده:

فقیه یعنی کسی که دین را می‌شناسد؛ راهی را که دین برای مردم ترسیم کرده است تا بتوانند سعادت و خوشبختی و آزادی و خوشی دنیا و آخرت را به دست بیاورند، او را می‌شناسد و در مقابل مردم می‌گذارد؛ فقیه یعنی این.

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مهمانان خارجی دهه فجر و اقشار مختلف مردم روز نیمه شعبان ۱۸/۱۱/۱۳۷۱

ولایت فقیه یعنی حاکمیت آن انسانی که در تفکر و ایمان و ایدئولوژی حاکم بر جامعه‌ی خودش از همه بهتر وارد است و بهتر می‌شناسد. یک چنین کسی باید در یک جامعه حکومت بکند؛ یک چنین انسانی می‌تواند این جامعه را به فلاح و نجات و به تکامل مادی و معنوی برساند.

سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع مردم نیشابور ۲۹/۴/۱۳۶۵

وحدت اسلامی در کلام مرحوم علامه امینی:

علامه امینی طرفدار وحدت اسلامی هستند و با نظری وسیع و روشن بینانه‏ بدان می‏نگرند.
معظم له در فرصت های مختلف در مجلدات الغدیر این مسئله‏ را طرح کرده‏اند و ما قسمتی از آنها را در اینجا نقل می‏کنیم:

در مقدمه جلد اول، اشاره کوتاهی می‏کنند به اینکه الغدیر، چه نقشی در جهان اسلام خواهد داشت. می‏گویند: ” و ما این همه را خدمت به دین، و اعلاء کلمه حق، و احیاء امت اسلامی می‏شماریم. ”
الغدیر مقدمه جلد اول

تلاش مرحوم آیت الله بروجردی در جهت وحدت اسلامی:

در عصر اخیر تلاش های بی شائبه بزرگ مرجع تقلید شیعه، آیت الله العظمی بروجردی در صدور فتوای رئیس دانشگاه الازهر مصر، شیخ شلتوت و به رسمیت شناختن مذهب شیعه و جواز پیروی از فقه شیعه امامیه در کنار مذاهب چهارگانه اهل سنت در کشور مصر و تاسیس مرکز«دار التقریب بین المذاهب الاسلامیه» در قاهره توسط آیت الله شیخ محمد تقی قمی وحدت اسلامی را وارد مرحله جدیدی ساخت.

روایاتی که دلالت دارد بر عدم قیام در زمان غیبت:

مرحوم شیخ حرعاملی بابی را در وسائل نقل می کند به نام « باب حکم الخروج بالسیف قبل قیام القائم » و در این باب روایاتی نقل می کند که اهل بیت مردم را از قیام کردن منع کرده اند.

البته با تعبیری که صاحب وسائل آورده فهمیده می شود که ایشان در این موضوع ، متوقف است و فتوا نداده چون هر وقت شیخ حر متوقف است ، تعبیر به «حکم» می آورد باب حکم الخروج اما اگر بخواهد فتوا دهد تعبیر به حکم نمی آورد مثلا گوید «باب ان الخارج بالسیف کذا وکذا .»

در هر حال ما چند روایت را به عنوان نمونه نقل خواهیم کرد:

۱-عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ کُلُّ رَایَهٍ تُرْفَعُ قَبْلَ قِیَامِ الْقَائِمِ فَصَاحِبُهَا طَاغُوتٌ یُعْبَدُ مِنْ دُونِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ
)وسائل‏الشیعه ج : ۱۵ ص : ۵۲(

معنی :امام صادق علیه السلام فرمودند هر پرچمی قبل از قیام امام زمان برافراشته شود صاحب آن پرچم طاغوت است و…

۲-عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه‏السلام قَالَ الْزَمِ الْأَرْضَ وَ لَا تُحَرِّکْ یَداً وَ لَا رِجْلًا حَتَّى تَرَى عَلَامَاتٍ أَذْکُرُهَا لَک‏
)وسائل‏الشیعه ج : ۱۵ ص : ۵۶(

معنی :امام باقر به جابر جعفی فرمودند :ملازم زمین باش (کنایه از عدم قیام ) و دست و پایت را هم حرکتی مده تا علامتهایی را که ذکر میکنم ببینی ..

۳-عَنْ سَدِیرٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام یَا سَدِیرُ الْزَمْ بَیْتَکَ وَ کُنْ حِلْساً مِنْ أَحْلَاسِه‏
)وسائل‏الشیعه ج : ۱۵ ص : ۵۱(

امام صادق علیه السلام به سدیر فرمودند:در خانه ات بنشین و گلیم زیر فرش خانه ات باش !

 

به این پست امتیاز دهید.
Likes4Dislikes0
دانلود باکس
مشاهده با QR کد

برچسب ها : ، ،

نظرات و ارسال نظر