سبز قامتشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

نماز شب پنجم ماه مبارک شعبان

سخن دوست :تو ته گودال رفتی و من شدم بالا نشین / از تو دارم آبرویی هم اگر دارم حسین

نماز شب پنجم ماه شعبان

نماز شب پنجم ماه شعبان

موضوع: ماه شعبان

عنوان: نماز شب پنجم

 

متن مطلب

ماه مبارک شعبان یکی از ماه های پر برکت است که در روایات به آن تاکید بسیار زیادی شده است و هر روز آن دارای اعمال مخصوص به خود است، در این پست از وب سایت سبز قامت ما قصد معرفی نماز شب چهارم این ماه را در قالب «نماز شب پنجم ماه شعبان» داریم انشاالله که مورد استفاده شما عزیزان واقع شود.

 

نماز شب پنجم ماه شعبان

 

 

به نقل از پیامبر اکرم-صلّى اللّه علیه و آله و سلّم-آمده است:

منْ صَلَّى فِی اللَّیْلَهِ الْخَامِسَهِ مِنْ شَعْبَانَ رَکْعَتَیْنِ یَقْرَأُ فِی کُلِّ رَکْعَهٍ فَاتِحَهَ الْکِتَابِ مَرَّهً وَ خَمْسَمِائَهِ مَرَّهٍ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَد  فَإِذَا سَلَّمَ صَلَّى عَلَى النَّبِیِّ سَبْعِینَ مَرَّهً قَضَى اللَّهُ لَهُ أَلْفَ حَاجَهٍ مِنْ حَوَائِجِ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَهِ وَ أَعْطَاهُ اللَّهُ بِعَدَدِ نُجُومِ السَّمَاءِ مَدِینَهً فِی الْجَنَّه(اقبال الاعمال)

 

هر کس در شب پنجم ماه شعبان دو رکعت نماز بخواند در هر رکعت حمد یک بار و توحید پانصد بار و بعد از سلام نماز، هفتاد بار بر پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله- صلوات بفرستد، خداوند هزار حاجت از حوایج دنیوى و اخروى او را برمى‌آورد و به شماره‌ى ستارگان آسمان، شهر در بهشت به او عطا مى‌کند.

 

 

رسول خدا صلّی الله علیه وآله فرمود:

 

هرکس روزهای دوشنبه و پنج شنبه ماه شعبان را روزه گیرد، خداوند متعال برای وی بهره ای (از رحمت خویش) قرار می دهد. همچنین بیست حاجت دنیوی و بیست حاجت اخروی وی را برآورده می سازد.

وسائل‏الشیعه، ج۱۰، ص۴۹۳  به نقل از اقبال الاعمالماه شعبان

 

خاطره مرتبط با بحث

خدمت استاد اخلاق آیت الله جاودان نشسته بودیم؛ صحبت در مورد صلوات و استغفار شد، ایشان فرمودند: صلوات مانند عسل است (شیرین و لذتبخش)؛ استغفار مانند دارو است و انسان مریض باید دارو مصرف کند تا خوب شود و امثال ما معمولا مریض هستیم.
در ادامه فرمودند: مشهد، خدمت آیت الله بهجت بودیم ایشان در جواب نامه ای که در مورد اختلاف زن و شوهری بود توصیه به استغفار می‌کردند و در همان حین شخصی نزد ایشان آمد و برای گشایش رزق درخواست ذکری کرد که ایشان در جواب به او نیز فرمودند زیاد استغفار کن.

پیامبر اکرم: «آیا شما را به (عامل) دردهایتان و (عامل) دوایتان آگاه نگردانم؟ (عامل) دردهایتان گناه است و (عامل) دوایتان استغفار است».

استغفارِ زیاد و با توجه به خصوص در سه ماه رجب و شعبان و رمضان بسیار بسیار سفارش شده است.

به این پست امتیاز دهید.
Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر