سبز قامتشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

حکیم خیراندیش - درمان سردرد میگرنی با نسخه های مجرب استاد خیراندیش - طب سنتی

سخن دوست :تو ته گودال رفتی و من شدم بالا نشین / از تو دارم آبرویی هم اگر دارم حسین

انواع سردرد های میگرنی و راه های درمان آنها از استاد خیر اندیش

موضوع: طب سنتی

عنوان: درمان سردرد میگرنی

حکیم: حکیم خیراندیش

 

انواع سردرد های میگرنی و راه های درمان آنها از استاد خیر اندیش

 

سردرد انواع فراوانی دارد در طب سنتی ۲۸ نوع مطرح می‌شود که اگر بخواهیم خلاصه بیان کنیم به چهار دسته بزرگ تقسیم می شوند:
۱ سردردهای گرم
۲سردردهای گرم و تر
۳ سردرد های سرد و تر
۴ سردرد های سرد و خشک
میگرن ها معمولاً جزو دسته سردردهای گرم و تر و سردردهای سرد هستند.

 

نوع اول سردرد میگرنی سرد

سردردی که درد آن از پشت سر شروع می‌شود و از پشت سر می‌آید و کل سر را دربر می‌گیرد و گاهی همراه با تهوع است و بعد از خواب صبحگاهی پدید می‌آید یعنی وقتی که فرد صبح از خواب بلند می شود سر درد دارد یا هنگامی که غذای سرد می خورد مثلاً ماست یا ترشی سردرد تشدید می‌شود یا استرسی به او وارد می‌شود به این نوع سردرد سردرد سرد گفته می‌شود. معمولاً سردرد میگرنی سرد در خانم ها بیشتر است.

راه درمان سردرد سرد:

این افراد باید با خوراک گرمیها خود را درمان کنند مثلاً با استشمام بوی عطر محمدی ،عطر گل یاس،عطر گل مریم و خوراک گرمی ها مثل خرما، عسل، ارده با شیره انگور که خیلی گرم و لطیف است و سریع جذب می‌شود. درمان فوری کمک کننده حجامت گرم است که همزمان ۵ یا ۷ لیوان روی کتف گذاشته می‌شود ولی خون نمی گیرند چون این از جمله سردردهای است که خون گیری ضرر دارد ۷ مرحله تا ۱۴ مرحله ادامه می‌یابد تا به تدریج بدن گرم شود یعنی در لمس بدن گرم باشد و انرژی پیدا کند سردرد برطرف می‌شود، این سردرد دیر درمان است و درمان چهار ماه به بعد طول می کشد.
موضعی اگر بخواهند درمان کنند مقداری نعنا را در زمان سر درد بر پیشانی میگذارند و سردرد سریع خوب میشود.
این سردرد میگرنی سرد است سردرد میگرنی سرد از جمله سردردهایی است که با بالا رفتن سن سردرد بیشتر میشود چراکه هر چقدر سن انسان ها بالاتر می رود سردی بدن بالاتر می رود و سردرد بیشتر می شود.

نوع دوم سردرد میگرنی گرم

یک نوع دیگر سردرد میگرنی است که از پیشانی شروع می شود در این سردرد ابتدا ابرو ها درد میگیرند سپس چشمها در می گیرد و سپس تمام سر درد میگیرد با علائم گرمی تشدید میشود یعنی هنگام تابش آفتاب سردرد تشدید میشود، استشمام بوی عطر سردرد تشدید میشود، در هنگام عصبانیت سردرد تشدید میشود.

معمولاً این نوع سردرد همراه با تهوع نیست مگر اینکه طرف گرمی زیادی خورده باشند که در این نوع تهوع تهوع تلخ مزه است این نوع سردرد سردرد میگرنی گرم تلقی میشود.

راه درمان سردرد گرم:

درمان این سردرد سرکنگبین، شربت آبلیمو، شربت آبغوره و حجامت عام سه مرحله که هر ماه یک مرحله انجام شود( بهتره زمان انجام حجامت زمانی باشد که قرص ماه کامل باشد)

 

دیگر موارد سردرد میگرنی

یک نوع سردرد میگرنی دیگر وجود دارد که معمولاً در افراد گلگون چهره پدید می آید و دارای نبض است و کل سر را در بر می‌گیردگیرد و باعث سنگینی سر می شود این سردرد همانند نوع گرم با استشمام بوی عطر وعصبانیت تشدید می شود این هم از سردرد گرم است و می شود با سه حجامت عام و یک حجامت سر درمان شود حجامت سر به این صورت است که هر کس به اندازه یک وجب خود از نوک بینی تا هر قسمتی ازجلوی سر که برسد آن ناحیه راحجامت کند درمان خواهد شد.

سردرد دیگری که به آن سردرد کاسه ای یا تمام سر گفته می شود سردرد تیر کشنده است  مانند سیم کشیده می شود و سردرد عمیقی است و بیمار احساس می کند مغزش درد میکند سردرد سوداوی است.

سردرد سوداوی خیلی حساس است گاهی اگر بیمار یک نظر مخالف عقیده خود را بشنود سردرد میگیرد با اوج سردی و گرمی سردرد شروع می شود این سردرد با ماساژ پا، پیاده روی، خوراک انار مداوم ، ماساژ سر ، حجامت عام و خوردن غذاهای گرم مزاج درمان میشود.

همه سردردهای بیست و هشت گانه که در طب سنتی مطرح است را می توان با یک درمان عمومی یعنی ماساژ کف پا درمان کرد یعنی ماساژ پا درمان مشترکی برای همه سردردها از جمله سردردهای میگرنی است که ماساژ را از پنجه‌ی پا شروع کرده و آرام آرام به سمت بالا تا مچ و ساق پا ماساژ داده یا اگر امکان ماساژ وجود ندارد میتوان روی سنگ های بادام شکل یا تخم مرغی شکل راه رفت تا سر ارام گیرد.

به این پست امتیاز دهید.
Likes5Dislikes5
نظرات و ارسال نظر

adminابن عباس گفته :
پنج‌شنبه , 9 ژوئن 2022

من سر دردم نقطه ای فقط یک نقطه بالای سر اونم جائی که محل چرخش مو هسته حالا گرمه یا سرد؟! کل سر را فرا نمیگیره
ضربان داره مثل میخ که بزنند تو سر

Likes0Dislikes1
پاسخ