سبز قامتشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

حکیم خیراندیش - پیشگیری و درمان سینوزیت و دردهای سینوزیتی با طب سنتی

سخن دوست :تو ته گودال رفتی و من شدم بالا نشین / از تو دارم آبرویی هم اگر دارم حسین

پیشگیری و درمان سینوزیت – حکیم خیراندیش

موضوع: طب سنتی

عنوان: سینوزیت

حکیم خیراندیش

 

پیشگیری و درمان سینوزیت 

حکیم خیراندیش

 

 

برای پیشگیری سینوزیت باید سر را پوشاند به این دلیل است که زنها چون سرشان سرد تر است باید دائماً سر را بپوشانند ولی مردها چون گرم تر هستند فقط شبها باید سرشان پوشش داشته باشد یعنی شبها از کلاه استفاده کنند.

این روش برای پیشگیری از سینوزیت است، اما برای درمان و جلو گیری از سردرد سینوزیتی چه باید کرد؟

 

برای درمان سینوزیت طب سنتی بخور اکالیپتوس را توصیه می کند و یا از عطسه آور استفاده کنند که ترکیب آن شامل پودر سیاه دانه پودر برگ خشک تنباکو با نسبت ۵ به ۲ یعنی ۵ واحد پودر تنباکو و  ۲ واحد پودر سیاه دانه را ترکیب کرده و مقداری را به بینی برساند و عطسه کند یا می تواند از از قطره های طب سنتی استفاده کرده به این صورت که چند قطره را در بینی می ریزد و این روغن سینوسها را تخلیه کرده و سینوزیت را درمان می کند.

 

اگر قبل از خواب، هر شب به داخل یک سوراخ بینی ۲ قطره روغن سیاه دانه چکانده شود، اثر فوق العاده بیشتری از آنتی بیوتیک‌ها برای درمان سینوزیت دارد.

استفاده بخور مرزنجوش در حین استحمام و یا بعد از استحمام برای افرادی که دچار سینوزیت می باشند بسیار مفید بوده و مانع از بروز سردردهای سینوزیتی طی روز بعد از استحمام می شود . پس بنابراین نوشیدن و بخور دادن مرزنجوش را بطور جدی در افراد دچار سینوزیت رعایت نمایید . چنانچه طی ۴۵ روز این اقدام انجام شود بسیاری از سردردهای سینوزیتی از بین خواهد رفت.

 

اگر سینوزیت دارید:

طاقباز نخوابید

روبروی کولر ننشینید

در استخر شیرجه نزنید

نوشیدنی خیلی سرد نخورید

با هر غذایی ماست نخورید

بعد از حمام سرتان را خشک کنید

 

نکته ۱: یکی از عوامل اصلی بروز سینوزیت و تبدیل شدن سینوزیت حاد به مزمن ، عدم رعایت گرم کردن بدن و سرد کردن قانونمند بدن بعد از استحمام می باشد .

نکته ۲:علت استفاده از حوض های آب سرد در حمام های سنتی ، در محل داخل شدن و خروج از حمام ، تنظیم حرارتی بدن برای ورود و خروج از حمام است .

به این پست امتیاز دهید.
Likes2Dislikes0
نظرات و ارسال نظر