سبز قامتدوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

درمان و کاهش افسردگی در طب سنتی

سخن دوست :تو ته گودال رفتی و من شدم بالا نشین / از تو دارم آبرویی هم اگر دارم حسین

راه های کاهش و درمان افسردگی

راه های کاهش و درمان افسردگی

موضوع: طب

عنوان: افسردگی

 

متن مطلب

افسردگی بیماری است که در این عصر بیشتر افراد را درگیر کرده است، این بیماری همه رده های سنی را ممکن است در بر بگیرد. وب سایت سبز قامت در این قسمت قصد بیان برخی از راه های کاهش و درمان آن را در با عنوان «راه های کاهش و درمان افسردگی» دارد.

راه های کاهش و درمان افسردگی

طب سنتی

 

  1. همیشه سعی کنید به عنوان یک عادت در طول سال شکرگزاری کنید، شکرگزاری باعث می‌شود احساس بهتری به داشته‌های خود پیدا کنید.
  2. شما باید نیاز‌های اولیه بدن خود را از جمله ساعت خواب، تغذیه مناسب و میزان آب آشامیدنی، انجام فعالیت‌های روزانه را برآورده کنید.
  3. به دیدارنزدیکان خود بروید و اوقاتی را در کنار دوستان صمیمی تان سپری کنید.
  4. تلاش کنید همیشه از خود بپرسید که برای رهایی از افسردگی و تنهایی چه کاری باید انجام بدهید؟ آیا استراحت می‌خواهید یا ورزش.
  5. سعی کنید فشار را بر خود کاهش دهید، به ویژه اگر جاه طلبی‌های بالایی دارید. این کار باعث کاهش بار ذهنی شما می‌شود.
  6. باید با اطرافیان خود در مورد تاثیر عوض شدن فصل در خلق و خوی خود صحبت کنید، با این کار می‌توانید احساس آرامش را از اطرافیان خود دریافت کنید.
  7. یکی از علت های افسردگی، از بین رفتن رنگ‌های شاد در محیط طبیعی است، بنابراین سعی کنید محیط زندگی خود را مملو از رنگ‌های شاد و روشن کنید.
  8. نفس کشیدن یک فرایند طبیعی و بدون وقفه است، اما تمرکز بر نفس کشیدن به شیوه صحیح در مواقع استرس در بازگشت همه چیز به حالت عادی تأثیر بسزایی دارد.
  9. اختلال هیجانی، یک اختلال روانی است که پزشکان آن را می‌شناسند و از اواخر پاییز و اوایل زمستان شروع می‌شود، پزشک می‌تواند دارو‌های خاصی را برای درمان آن‌ها تجویز کند، بنابراین می‌توانید برای درخواست کمک به پزشک مراجعه کنید.
  10. مطمئن باشید که ناراحتی و افسردگی که در حال گذراندن آن هستید فقط مرحله‌ای است که تنها چند روز طول می‌کشد تا دوباره سلامت روانی خود را بازیابید.
  11. طبیعت افتیمون از نظر طب سنتی ایرانی، گرم و خشک است. افتیمون از بین برنده ورم ها، لطیف کننده پوست، باز کننده انسداد و مفرح قلب است. این دمنوش جهت درمان بیماری‌های مغز و اعصاب مانند سردرد، تشنج، افسردگی، کابوس و وسواس مفید است و می‌تواند به تنهایی مسهل بلغم، سودا و صفرا باشد.
  12. حجامت سر را یکی از انواع حجامت‌ها است. این نوع حجامت در وسط سر انجام شده که به آن حجامت نقره نیز گفته می‌شود که در رفع احساس سنگینی سر، کوررنگی، سردرد، بیماری‌های چشمی، تقویت مو، فشارخون عصبی، افسردگی و عوارض ناشی از سکته مفید واقع می‌شود.
  13. دمنوش هل و دارچین و زعفران، این دمنوش ترکیبی برای درمان روماتیسم، تسکین درد‌های استخوانی، درمان آرتروز، از بین بردن پف چشم و افسردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  14. زعفران به عنوان یک ضد افسردگی عمل می‌کنند. زعفران با افزایش سطح دوپامین در مغز بدون تغییر سطح سایر هورمون‌های مغز، خلق و خو را بهبود می‌بخشد. با این حال، مکمل‌های زعفران می‌توانند خلق و خو را تقویت کنند و همچنین به عنوان ضد افسردگی عمل کنند.
به این پست امتیاز دهید.
Likes1Dislikes2
نظرات و ارسال نظر