سبز قامتیکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

روش های درمان و پیشگیری از یبوست - طب سنتی

سخن دوست :تو ته گودال رفتی و من شدم بالا نشین / از تو دارم آبرویی هم اگر دارم حسین

روش های پیشگیری و درمان یبوست

روش های پیشگیری و درمان یبوست

موضوع: طب

عنوان: پیشگیری و درمان یبوست

 

متن مطلب

روش های پیشگیری و درمان یبوست

طب سنتی

 

  1. گیلاس از میوه های مفید در رفع یبوست است،ولی خوردن آن روی غذا باعث بروز عوارض گوارشی آزاردهنده و تضعیف معده است.
  2. دانه کتان سرشار از فیبر‌های محلول و نامحلول است به همین علت تاثیر چشمگیری در رفع یبوست داردمبتلایان به یبوست مزمن باید یک قاشق چای‌خوری دانه کتان را شب در یک لیوان آب خیس و صبح روز بعد آن را میل کنند.
  3. خواص کندر: درمان یبوست، پاکسازی معده، ، گندزدایی از کلیه، درمان آلزایمر، جلوگیری از پوسیدگی دندان و سفید کردن آن، من رفع بوی بد دهان، درمان بیماری‌های مفصلی .
  4. روغن زیتون همراه آب گرم، ملین و مسهل خوبی است و می‌توان در موارد یبوست شدید یک قاشق مرباخوری از آن را در یک فنجان آب جوش ولرم شده ریخت و ناشتا میل و هر ۸ ساعت تکرار کرد.
  5. چه کار کنیم که به یبوست مبتلا نشویم: بین غذاها آب نخوریم، از آب جوشیده استفاده کنیم،خاکشیر وبارهنگ مصرف کنیم، غذا رو شمرده شمرده میل کنیم، از میوه جات بیشتر استفاده کنیم، از مصرف سرخ کرده ها پرهیز کنیم، حتما روزانه پیاده روی داشته باشیم، ماست به همراه غذای اصلی میل نشود، از روغن‌های سالم مثل کره محلی، روغن دنبه و روغن زیتون استفاده کنیم.
  6. کنجد سرشار از ویتامین، مس، روی، فسفر و منیزیم است که در بهبود رابطه جنسی فوق‌العادست. همچنین موجب کاهش سکته قلبی، سرطان، یبوست و تقویت استخوان نیز می‌شود.
  7. سیب با پوست ، فیبر و پکتین داره که تا ۴۰ برابر حجمش آب جذب میکند و روده را وادار به تخلیه می کند. که مانع یبوست می شود، سلولز و پکتین مواد فیبری هستند.
  8. بیماری ومادر بیماری ها: یبوست هم خود یک بیماری است و هم موجب بسیاری از بیماری هاست. در شرایط طبیعی به ازای هر وعده غذا خوردن یک نوبت اجابت مزاج صورت می گیرد ولی حداقل قابل قبول،یک نوبت اجابت مزاج کامل و راحت در روز است.
  9. اگر میخواهید از یبوست دور باشید، ترکیب عسل با لیمو در آب ولرم دارای فواید درمانی بسیار زیادی می باشد و به همین علت توصیه می کنند که این محلول را در آغاز صبح مصرف کنید.
  10. یبوست در نازایی نقش بسیار مهمی بازی می‌کند به‌طوری که به آن اُم‌الامراض می‌گویند. چون وقتی به وجود می‌آید مدفوع در روده‌ها باقی می‌ماند و به بافت‌ها و اندام‌های اطرافش سَم می‌رساند. تخمدان یکی از این اندام‌ها است، ویبوست باعث کیست‌های مکرر می‌شود.
  11. خوردن صبحانه از علل اصلی بروز یبوست یک متخصص طب ایرانی با بیان اینکه نخوردن صبحانه یکی از عوامل یبوست است؛ گفت: کسانی که صبحانه سالم می‌خورند کنترل بهتری بر غذا خوردن خود دارند و در نتیجه از افزایش وزن آنها جلوگیری می‌شود.
  12. هرروز هفته برنج نخورید،زیرا مصرف بیش ازحد برنج موجب افزایش غلظت خون میشود. برنج سفید یبوست زاست وباعث انسداد مجاری ادراری،کانال نخاعی،انسداد عروقی وایجاد سنگ صفرا وکلیه می شود.
به این پست امتیاز دهید.
Likes2Dislikes2

برچسب ها : ، ، ،

نظرات و ارسال نظر