سبز قامتسه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

درمان و پیشگری سنگ کلیه - طب سنتی

سخن دوست :تو ته گودال رفتی و من شدم بالا نشین / از تو دارم آبرویی هم اگر دارم حسین

طب سنتی – نکات پیشگیری از سنگ کلیه و روش های درمان آن

طب سنتی - نکات پیشگیری از سنگ کلیه و روش های درمان آن

موضوع: طب سنتی

عنوان: سنگ کلیه

 

متن مطلب

این نوع عارضه یکی از مشکلات شایع بین افراد جامعه می باشد که با عدم رعایت نکات تغذیه ای باعث ابتلاء هرچه بیشتر افراد می شود، بنابراین برای جلوگیری و درمان این نوع عارضه وب سایت سبز قامت در صدد بیان نکاتی چند پیرامون حل این مشکل بر آمده است که امیدواریم باعث حل این مشکل برای شما عزیزان شود.

نکات پیشگیری از سنگ کلیه و روش های درمان آن

طب سنتی

 

  1. عوامل مضر برای کلیه عبارتند از: استفاده از رنگ موی زنانه، خوردن غذاهای تبلیغی، ماکارونی، سوسیس، مصرف شیرینی قنادی، مصرف نوشابه، عصبی شدن، خوردن آب یخ.
  2. نشانه ضعف کلیه: ورم پلک پایین، کمر دردی که در آن کمر صاف نمی شود، ادرار کف آلود، دفع منی همراه با ادرار.
  3. نخود آب، آب هویج، خربزه، گل گاوزبان از بهترین تقویت کننده های کلیه هستند. انگور شحم کلیه را تقویت می کند.

برای تقویت کلیه های گرم از لیموشیرین، پرتقال، نارنج، خارخسک استفاده می شود. خارشتر مقوی کلیه های سرد است.

  1. پوست ماهی را نخورید، آب دریا حاوی جیوه است و پوست ماهی جیوه را جذب می کند، بعلاوه خوردن آن به دلیل وجود نیترات‌های زیاد، موجب بروز بیماری و سنگ کلیه میشود.
  2. خواب نامنظم به کلیه هایتان آسیب می زند، خواب نامنظم با تاثیر بر هیپوتالاموس و هیپوفیز بر روی بسیاری از هورمونها اثر نامطلوب گذاشته و اختلال این هورمونها به کلیه آسیب می زند.
  3. اگر کلیه سنگ ساز دارید در مصرف شکلات وقهوه زیاده روی نکنید. طبق تحقیقات در آمریک قهوه و شکلات احتمال ابتلا به سنگ کلیه را در افرادی که سابقه سنگ کلیه دارند افزایش میدهد.
  4. در فصل سرد گردو بخورید تا کلیه هایتان را گرم نگه دارد. اگر کلیه ها آسیب ببینند مواد زائد در بدن تجمع یافته و فرد دچار: کم خونی، پرفشاری خون،  تنگی نفس و ضعف و …. می شود.
  5. پنیر را نباید با بادام مصرف کرد؛ زیرا موجب فساد در معده شده و به عنوان عامل مهمی در تشکیل سنگ کلیه و مثانه محسوب می شود.
  6. بسیاری افراد به اشتباه بر این باورند که مصرف دلستر به سلامت کلیه ها کمک می‌کند، اما نمی‌دانند که شکر موجود در دلستر، کلیه‌ها را به مرور نابود می‌کند.
  7. رفع سنگ کلیه: ۴۰ گرم از برگ توت فرنگی را با یک لیتر آب به مدت ۳ تا ۴ دقیقه بجوشانید سپس، این محلول را هر ۵ ساعت یک بار بنوشید.
به این پست امتیاز دهید.
Likes1Dislikes0

برچسب ها : ، ، ،

نظرات و ارسال نظر