سبز قامتپنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

طب سنتی - نکاتی درباره کمر درد و راه های درمان آن

سخن دوست :تو ته گودال رفتی و من شدم بالا نشین / از تو دارم آبرویی هم اگر دارم حسین

نکاتی درباره کمر درد و راه های درمان آن

نکاتی درباره کمر درد و راه های درمان آن

موضوع: طب سنتی

عنوان: کمر درد

 

متن مطلب

یکی از مشکلات اسکلتی بدن کمر درد است که امروزه به علت عدم تحرک یا کم تحرکی بسیاری از افراد را درگیر خود کرده است، بر این اساس وب سایت سبز قامت در صدد بیان نکاتی درمورد حل این مشکل و رفع آثار این بیماری هستیم.

نکاتی درباره کمر درد و راه های درمان آن

 

 

  1. امام صادق علیه السلام: هنگامی که نزد ایشان از نخود نام بردند، فرمودند: برای درد کمر سودمند است.
  2. اگر کمر درد، درد عضلانی یا رماتیسم دارید هر وقت چای دم میکنید یا لای برنج یک دانه هل درسته قرار دهید.

هل سالم‌ترین دیکلوفناک و عضله باز کن و مسکن دنیاست.

  1. درمان دیسک کمر با حرکتی موثر، ۸۰ درصد افراد در طول زندگی دچار کمردرد می‌شوند. گاهی اوقات دلیل این کمردرد، دیسک کمر است که می‌توان با انجام برخی حرکات ورزشی میزان درد آن را کاهش داد. مشکل دیسک کمر معمولا در قسمت پایانی کمر ایجاد می‌شود. انجام حرکات ورزشی می‌تواند در کاهش درد و افزایش کارایی موثر باشد. یکی از این ورزش ها حرکت نیمه کبری است.

نحوه انجام حرکت نیمه کبری:

این حرکت باعث می‌شود که مایع دیسک کمر به قسمت میانی ستون فقرات هدایت شود. برای انجام این حرکت روی شکم دراز بکشید. آرام آرام سمت عقب بدن را فشار دهید. دست‌ها را روی زمین کنار سر قرار دهید. ۱۰ ثانیه در این حرکت بمانید. ۱۰ بار این حرکت را تکرار کنید.

  1. درمان دردکمر: خوردن روزانه چند عدد خرمالو و همچنین مالیدن مخلوطی ازخرمای بدون هسته ودنبه وزنجبیل، وکمی روغن کنجد به موضع درد، و بستن آن روی ناحیه کمردرتسکین درد بسیارموثر است.
  2. ۵ اشتباه روزمره که باعث کمردرد می شود: رانندگی طولانی مدت، کارهای نشسته، پوشیدن کفش پاشنه بلند‌، حالت خواب نامناسب و حمل کیف های سنگین، کمر درد مزمن ایجاد می کند.
  3. اگر مبتلا به درد پایین کمر هستید، خوابیدن به صورت جنینی و بردن پاها به سمت شکم برای کاهش درد عالیست.
  4. تزریق کورتون در زنان مسن منجر به پوکی استخوان می شود. زنان با سن بیشتر از ۵۰ سال که برای درمان کمر درد از کورتون بصورت اپی دورال استفاده میکنند، دچار پوکی استخوان در ناحیه لگن می شوند.
  5. کمر درد دارید بهترین وضعیت خواب در مبتلایان به کمردرد و دیسک کمر، خوابیدن به پشت و قرار دادن یک بالش زیر زانو و یک حوله نرم لوله شده زیر قوس کمر است.
به این پست امتیاز دهید.
Likes1Dislikes2
نظرات و ارسال نظر