سبز قامتجمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

منبر کوتاه 5 دقیقه ای - فقر، بیماری، گرفتاری و راه حل آن ها - همراه با داستان و حدیث

سخن دوست :تو ته گودال رفتی و من شدم بالا نشین / از تو دارم آبرویی هم اگر دارم حسین

فقر، بیماری، گرفتاری و راه حل آن ها

فقر، بیماری، گرفتاری و راه حل آن ها

موضوع: منبر کوتاه

عنوان: فقر، بیماری، گرفتاری

متن کامل منبر

 

متن منبر

فقر، بیماری، گرفتاری و راه حل آن ها

برای دانلود PDF منبر کلیک کنید.

بسم الله الرحمن الرحیم

بشر همیشه سه تا دل مشغولی مهم دارد

فقر،بیماری،گرفتاری

برای هر سه راهکار هست

 

محمد بن میمون می گوید: به همراه امام رضا(علیه السلام) در مکه بودم. به حضرت عرض کردم می خواهم به مدینه بروم، نامه ای برای ابی جعفر بنگار تا با خودم ببرم .امام رضا(علیه السلام) تبسمی کرد و نامه ای نوشت.

 

به مدینه رفتم در حالیکه چشمهایم به دردی مبتلا بود . به درب خانه امام جواد (علیه السلام) رفتم، نامه را تحویل دادم. موفق غلام امام، گفت: سر نامه را بگشا و در پیش روی امام قرار ده. این کار را کردم، آنگاه حضرت جواد (علیه السلام) فرمود: ای محمد وضعیت چشمت چگونه است؟ عرض کردم یا بن رسول الله، همانگونه که مشاهده می فرمایید بیمار است و نورش رفته است.

حضرت جواد (علیه السلام) دستش را دراز کرد، بر چشمم کشید، بیناییم چون سالمترین زمانش گشت. دستها و پاهای حضرت را بوسیدم و در حالی بازگشتم که بینایی ام را بازیافته بودم و این در زمانی بود که سن حضرت کمتر از سه سال بود.(مسندالامام الجواد (ع)، ص۱۱۷ / الخرائج والجرائح، ج۱، ص ۳۷۲ / موسوعه الامام الجواد(ع)، ج۱، ص۲۳۵ )

 

آزادی از زندان

 

اباصلت می گوید: پس از دفن حضرت رضا(علیه السلام)، به دستور ماُمون یک سال زندانی شدم. پس از یک سال از تنگی زندان و شب نخوابی به ستوه آمدم، دعا کردم و برای رهایی از زندان محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) و آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) متوسل شوم. از خداوند خواستم به برکت آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)در کار من گشایشی انجام دهد.

هنوز دعایم به آخر نرسیده بود که حضرت ابی جعفر(علیه السلام) نجات بخش گرفتاران عالم، وارد زندان شد و فرمود: ای اباصلت از تنگنای زندان بی تاب شده ای .عرض کردم به خدا سوگند سخت بی تابم.

فرمود: برخیز، دستی به زنجیرها زد و غل و زنجیرها از دست و پای من بر زمین افتاد. سپس دست مرا گرفت  و از کنار نگهبانان زندان عبور داد .نگهبانان در حالی که مرا نظاره می کردند، توان سخن گفتن با مرا نداشتند و از زندان خارج شدم. سپس حضرت فرمود: برو در امان خدا که هرگز نه دست مامون به تو می رسد و نه دست تو به مامون.

اباصلت می گوید: همانگونه که حضرت فرمود تا حال مامون را ندیده ام.( عیون اخبار الرضا (ع)، ج ۲، ص۶۷۸)

 

طلا شدن خاک

 

اسماعیل بن عباس هاشمی می گوید: در روز عیدی به خدمت حضرت جواد (علیه السلام) رفتم، از تنگدستی به آن حضرت شکایت کردم. حضرت سجاده خود را بلند کرد، از خاک قطعه ای از طلا گرفت. یعنی خاک به برکت دست حضرت به پاره ای طلای گداخته مبدل شد. آن را به من عطا کرد. من آنرا به بازار بردم شانزده مثقال بود.(اثبات الهداه، ج۳، ص ۳۳۸ / بحارالانوار، ج ۵۰، ص ۴۹ / مدینه المعاجز، ج ۷، ص۳۷۳ / موسوعه الامام الجواد (ع)،ج ۱ ،ص ۲۵۳ )

 

این گوشه ای از مقام اهل بیت است

اما متاسفانه برخی از ما هنوز شک داریم به این موضوع

جای دیگر دنبال خواسته هایمان میگردیم.

امشب به امام جواد(علیه السلام ) توسل کنیم

 

در امور دنیوی توسل به حضرت جواد (علیه‌السلام) بسیار مجرب است و زود حاجب انسان برآورده می‌شود. مرحوم آیت الله کشمیری (رحمه‌الله‌علیه) می‌فرمودند، برای برآمدن حوائج توسل به امام جواد (علیه‌السلام) بسیار مفید است به این طریق که صلوات ختم کنید و ثواب آن را به حضرت هدیه کنید. راه دیگر این است که سوره یس خوانده شود و به روح این امام عزیز هدیه شود؛ که برای برآمدن حوائج دنیوی، بسیار مفید است.

 

نماز امام جواد (علیه‌السلام)

 

این نماز دو رکعت است و در هر رکعت حمد یک مرتبه و توحید هفتاد مرتبه است. که برای این هم آثار فراوانی ذکر شده است. برای برآمدن حوائج و رفع بلا و گرفتاری، بسیار موثر است.

 

ای روضۀ رضوان رضا ادرکنی، سرحلقۀ خوبان خدا ادرکنی

درجود و کرم نیامده در عالم، دستی به کریمی شما ادرکنی

 

برای دانلود PDF منبر کلیک کنید.

 

سایر منبر های ۵ دقیقه ای

به این پست امتیاز دهید.
Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر