سبز قامتجمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

نماز شب چهارم ماه شعبان - سبز قامت

سخن دوست :تو ته گودال رفتی و من شدم بالا نشین / از تو دارم آبرویی هم اگر دارم حسین

نماز شب چهارم ماه شعبان

نماز شب چهارم ماه شعبان

موضوع: ماه شعبان

عنوان: نماز شب چهارم

 

متن مطلب

نماز شب چهارم ماه شعبان

ماه مبارک شعبان یکی از ماه های پر برکت است که در روایات به آن تاکید بسیار زیادی شده است و هر روز آن دارای اعمال مخصوص به خود است، در این پست از وب سایت سبز قامت ما قصد معرفی نماز شب چهارم این ماه را در قالب «نماز شب چهارم ماه شعبان» داریم انشاالله که مورد استفاده شما عزیزان واقع شود.

 

به نقل از پیامبر اکرم-صلّى اللّه علیه و آله و سلّم-آمده است:

مَنْ صَلَّى فِی اللَّیْلَهِ الرَّابِعَهِ مِنْ شَعْبَانَ أَرْبَعِینَ رَکْعَهً یَقْرَأُ فِی کُلِّ رَکْعَهٍ فَاتِحَهَ الْکِتَابِ  مَرَّهً وَ خَمْساً وَ عِشْرِینَ مَرَّهً قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ رَکْعَهٍ ثَوَابَ أَلْفِ أَلْفِ سَنَهٍ وَ بَنَى لَهُ بِکُلِّ سُورَهٍ أَلْفَ أَلْفِ مَدِینَهٍ وَ أَعْطَاهُ اللَّهُ ثَوَابَ أَلْفِ أَلْفِ شَهِید.( اقبال الاعمال)

 

هر کس در شب چهارم ماه شعبان چهل رکعت نماز بخواند در هر رکعت یک بار حمد و بیست و پنج بار توحید؛ خداوند در برابر هر رکعت ثواب یک میلیون سال را براى او مى‌نویسد و در برابر هر سوره، یک میلیون شهر براى او بنیان مى‌نهد و ثواب یک میلیون شهید را به او عطا مى‌کند.

 

عَنْ إِسْمَاعِیلَ بْنِ أَبِی زِیَادٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه وآله: شَعْبَانُ شَهْرِی … وَ أَکْثِرُوا فِی شَعْبَانَ الصَّلَاهَ عَلَى نَبِیِّکُمْ وَ أَهْلِهِ … وَ سُمِّیَ شَهْرُ شَعْبَانَ شَهْرَ الشَّفَاعَهِ لِأَنَّ رَسُولَکُمْ یَشْفَعُ لِکُلِّ مَنْ یصلِّی عَلَیْهِ فِیهِ. (بحارالأنوار، ج۹۷ ،ص۷۷-۷۸ به نقل از کتاب حسین بن سعید)

 

حضرت صادق علیه السلام از رسول خدا صلّی الله علیه وآله نقل می کند که فرمود: ماه شعبان ، ماه من است، در این ماه، بر پیامبر خود و اهلش زیاد صلوات فرستید. ماه شعبان را ماه شفاعت نیز نامیده اند، زیرا رسول شما برای هرکس که بر وی صلوات فرستد، شفاعت می کند.

 

 

روایات مرتبط با ماه شعبان (مطلب خارج بحث)

ثواب صلوات درماه شعبان ده برابراست.

در آسمان، دریایی است که آن را دریای برکات گویند و بر لب آن دریا درختی است که آن را درخت تحیّات نامند.

بر آن درخت آشیانه مرغی است به نام مرغ صلوات و وقتی مؤمنی در ماه شعبان بر سیّد پیغمبران صلی الله علیه صلوات فرستد،
خدا آن مرغ را امر نماید تا در آن دریا غوطه خورد و پرهای خود را بفشارد و هر قطره ای که از پرهای آن مرغ بریزد

ملکی خلق نماید و جمیع آن فرشتگان به تقدیس و تحمید و مدح و ثنای پروردگار مشغول گردند و ثواب آنها در دیوان اعمال صلوات فرستنده ثبت گردد.
در روایت آمده یک صلوات در ماه شعبان برابر است با ده صلوات در غیر ماه شعبان.

وسائل الشیعه ، جلد۱۰، ص۴۹۲
مصباح المتهجد ، صفحه ۲۸

به این پست امتیاز دهید.
Likes2Dislikes0
نظرات و ارسال نظر