سبز قامتدوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار مربوط به شهید سید رضی موسوی - سبز قامت

سخن دوست :تو ته گودال رفتی و من شدم بالا نشین / از تو دارم آبرویی هم اگر دارم حسین

اخبار مربوط به شهید سید رضی موسوی

اخبار مربوط به شهید سید رضی موسوی

عنوان: اخبار شهادت

موضوع: شهید سید رضی موسوی

 

متن اخبار

اخبار مربوط به شهید سید رضی موسوی

شـهـادتت مـبـارک

چه دی ماه تلخی

شادی روح جانباز شهید والا مقام

 “سید رضی موسوی”

فاتحه و صلواتی هدیه کنیم.

عاقبت‌هممون‌ختم‌بخیروشهادت‌ان‌شاء‌الله


اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید سیدرضی موسوی

اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید سیدرضی موسوی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز با حضور در کنار پیکر سردار شهید سیدرضی موسوی و قرائت فاتحه، بر پیکر آن شهید سرافراز نماز اقامه کردند.

رهبر انقلاب با تسلیت به خانواده شهید و قدردانی از جهاد خستگی ناپذیر شهید سیدرضی موسوی برای این شهید همنشینی با اوصیاء و اولیاء الهی و علو درجات مسئلت کردند.


علت تلاش‌ اسرائیل برای ترور «سید رضی» چه بود؟

«سیدعلی صالحی» ملقب به ابوتراب:

سال گذشته شبکه اینترنشنال خبری از او پخش کرد و در آن تصویر سید رضی را منتشر کرد. از آن زمان به بعد ظن و گمان‌ها برای برنامه دقیق اسرائیل جهت ترور ایشان بیشتر و جدی‌تر شد.

پیش تر چندین بار مقری که در آن فعالیت داشت را زده بودند اما موفق به ترورش نشدند. یکی از ترورهای ناموفق ایشان در ماجرای شهادت سید مصطفی بدرالدین مشهور به ذوالفقار از فرماندهان حزب الله لبنان بود که در دفتر سید رضی اتفاق افتاده بود. بدرالدین در این ماجرا به شهادت رسید اما سید رضی آنجا نبود و در امان ماند.

سید رضی دوست، یاردیرین و امین حاج قاسم بود. هیچکس غیر از ایشان از ساعت رفت و آمد حاج قاسم خبر نداشت.

سید رضی یکی از فرماندهان اثرگذار سپاه در مقاومت منطقه بود. در کارهای رزمی، پشتیبانی نقش بسیار مهم را ایفا می‌کند. اگر پشتیبانی نباشد، هیچ عملیاتی جلو نمی رود و نیرو توان کار کردن ندارد. هدف اسرائیل از ترور سید رضی تضعیف پشتیبانی جبهه مقاومت بود.


جزئیات شهادت سردار « سید رضی موسوی» از زبان سفیر ایران در سوریه/ شنیده‌ها حاکی از حمله صهیونیست‌ها به «منزل  شهید موسوی» به‌وسیله «سه موشک» است.

حسین اکبری سفیر ایران در سوریه: ساعت ۲ [ظهر] ایشان در سفارت بودند و در محل دفتر کارشان حضور داشتند و سپس در بعد از ظهر به محل اقامت و منزلشان در محله زینبیه رفتند‌. با توجه به اینکه همسر این شهید معلم هستند در آن ساعت در منزل حضور نداشتند و در ساعت ۴:۲۰ بعد از ظهر، منزل ایشان ظاهراً با سه موشک رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌گیرد و ساختمان تخریب می‌شود پیکر این شهید به حیاط پرتاب می‌شود.

ایشان دیپلمات و رایزن دوم در سفارت بودند که گذرنامه دیپلماتیک و اقامت دیپلماتیک در اینجا داشتند و در واقع بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی ۱۹‌۶۱ و کنوانسیون ۱۹‌۷۳ این‌ حمله به عنوان جنایت از سوی رژیم صهیونیستی انجام شده است.

صهیونیست‌ها ضمن اینکه این جنایت را مرتکب شدند به حوزه امنیت کشور سوریه نیز تعدی کردند زیرا که تأمین امنیت دیپلمات‌ها به عهده کشور میزبان است.

ایشان در در مدت زمان حضورشان در سوریه فعالیت مستشاری داشتند.


آیت‌‌الله سید ابراهیم رئیسی:

شهادت سردار سیدرضی موسوی در حمله موشکی رژیم جنایتکار صهیونیستی به دمشق را به ملت ایران و همرزمان ایشان در سپاه پاسداران تسلیت می‌گویم.

بی‌تردید این اقدام نشانه دیگری از سرخوردگی، عجز و ناتوانی رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه است و قطعا تاوان این جنایت را خواهد داد.


چرا رژیم صهیونیستی سردار سید رضی موسوی را ترور کرد ؟

چرا رژیم صهیونیستی سردار سید رضی موسوی را ترور کرد ؟


واکنش میثم مطیعی به شهادت سردار سیدرضی موسوی

واکنش میثم مطیعی به شهادت سردار سیدرضی موسوی


توییت حجت الاسلام پناهیان در خصوص شهادت سردار سید رضی موسوی


 

به این پست امتیاز دهید.
Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر