سبز قامتپنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

چرا یمنی ها به نفع فلسطین به صهیونیست ها حمله میکنند؟ (داستان یمن و یمنی ها) - سبز قامت

سخن دوست :تو ته گودال رفتی و من شدم بالا نشین / از تو دارم آبرویی هم اگر دارم حسین

چرا یمن به نفع فلسطین به صهیونیست ها حمله میکنند؟

چرا یمن به نفع فلسطین به صهیونیست ها حمله میکنند؟

موضوع: اخبار

عنوان: داستان یمن و چرایی حمله به صهیونیست ها

اینجا میخوایم با هم بدونیم چرا اصلا یمنی ها به نفع فلسطین به صهیونیست ها حمله می کنن و اصلا یمنی های کیا هستن.

 

داستان یمن و یمنی ها

داستان یمن

از ده سیزده سال پیش یه حرکتی توی منطقه‌ی ما شروع شد، به نام بیداری اسلامی. به این شکل که مردم کشورهای عربی، یکی‌ پس از دیگری علیه حکومت‌های خودشون قیام و حاکمان خودشون رو سرنگون کردن.

تظاهرات مردم عرب اول از تونس شروع شد. تونسی‌ها به راحتی تونستن حاکم خودشون رو به زیر بکشن. آتیش انقلاب خیلی زود از تونس به بقیه‌ی کشورهای عربی سرایت کرد و مردم در مصر، سوریه، بحرین، لیبی و… دست به قیام زدن.

 

الشعب یرید اسقاط النظام

شعار اصلی مردم عرب در این انقلاب‌ها بود.

یعنی مردم سقوط رژیم رو میخوان

منطقه آتیش گرفته بود و آمریکا دید نمیتونه جلوی انتقلاب‌هارو بگیره. برای همین تلاش کرد در هر کشوری، یه جوری سوار انقلاب بشه و انقلاب رو به سمت منافع خودش هدایت کنه. یه سری جاها تونست، یه سری جاها نتونست.

مثلا در سوریه و یمن نتونست. در مصر و سودان تونست.

انقلاب توی هر کدوم از این کشورها یه سرانجامی پیدا کرد و هرکدوم داستان خودش رو داره.

 

داستان یمن

مثلا توی لیبی به جنگ داخلی منجر شد، انقلابیون مرحله مرحله اومدن به سمت پایتخت و نهایتا دیکتاتور لیبی، آقای قذافی رو در حالیکه توی لوله‌ی آب مخفی شده بود، بیرون کشیدن.

 

داستان یمن

توی این تصویر سران کشورهای عربی رو می‌بینین. چهار نفر پایینی همه در نتیجه‌ی بیداری اسلامی و انقلاب‌های مردی سرنگون شدن.

از راست

حسنی مبارک دیکتاتور مصر

معمر قذافی دیکتاتور لیبی

علی عبدالله صالح دیکتاتور یمن

زین العابدین بن‌علی دیکتاتور تونس

 

داستان یمن

از جمله مردم یمن هم دست به قیام زدن. بخش قابل توجهی از مردم یمن زیدی هستن. زیدی‌ها یه گروه از شیعیانن که از دوازده تا امام شیعه، فقط چهارتا امام اول رو قبول دارن.

 

داستان یمن

باز این زیدی‌ها، یه جنبشی دارن به اسم جنبش انصارالله. که رهبرشون شخصی به نام آقای حسین بدرالدین الحوثی بوده. برای همین به این جنبش، جنبش حوثی‌ها هم میگن.

 

داستان یمن

وقتی مردم یمن دست به قیام زدن، این جنبش انصارالله به نوعی رهبری انقلاب رو به‌دست گرفت و دست به قیام مسلحانه زد. کلا زیدی‌ها از لحاظ اعتقادی خیلی آمادگی برای قیام و انقلاب دارن.

هسته‌ی اصلی این جنبش توی شهر صعده مستقر بود. رزمندگان انصارالله به سرعت و شهر به شهر از صعده به سمت پایتخت حرکت کردن و نهایتا موفق شدن پایتخت یمن یعنی صنعا رو به تسخیر خودشون در بیارن.

 

داستان یمن

با ورود مجاهدین انصارالله به پایتخت، رییس‌جمهور وقت یمن، آقای منصور هادی استعفا داد و در رفت.

نهایتا انصارالله موفق شد حکومت یمن و قدرت در پایتخت رو به دست بگیره.

 

داستان یمن

شهر صنعا پایتخت یمن (نقطه‌ی قرمز)

شهر صعده مرکز انصارالله (نقطه‌ی سبز)

شهر ساحلی عدن (نقطه‌ی آبی)

 

منصور هادی مورد حمایت عربستان بود، بعد از اینکه از پایتخت فرار کرد به شهر مهم عدن رفت. اونجا با حمایت عربستان استعفاشو پس گرفت و گفت نخیر،‌ خودم رییس جمهور یمنم و از همون شهر عدن، دولت تشکیل داد.

 

داستان یمن

وقتی انقلابیون انصارالله که طرفدار انقلاب اسلامی ایران هستن در یمن به قدرت رسیدن، عربستان دید اوضاع خیلی خیطه و کشور همسایه‌ی خودش شده متحد ایران. پس تصمیم گرفت به یمن حمله‌ی نظامی کنه. عربستان با همکاری چند کشور عربی مثل امارات و با پشتیبانی‌ آمریکا به یمن حمله کرد. جنگ عربستان با یمن چندسال طول کشید و عربستان خسارات زیادی به یمن و زیرساخت‌های یمن وارد کرد.

تصویر؛ محمد بن سلمان

ولیعهد عربستان و فرمانده‌ی جنگ علیه یمن

 

داستان یمن

مردم یمن در مقابل، سفت توی صحنه ایستادن. هربار انصارالله فراخوان میداد، توی پایتخت یمن تظاهرات چند صدهزار نفری برگزار می‌شد. یعنی این بندگان خدا از قحطی و محاصره پوست و استخون شدن ولی دست از مقاومت برنداشتن.

نهایتا هم عربستان دید از پس این یمنی‌ها برنمیاد. آبیم از آمریکا براشون گرم نمیشه. همین امسال پا پس کشید و سیاست خودش رو در مقابل یمن و ایران و آمریکا تغییر داد.

 

داستان یمن

حالا از ابتدای جنگ اخیر غزه، یمنی‌ها کشتی‌های متعددی از صهیونیست‌ها رو در تنگه‌ی باب‌المندب (دایره‌ی قرمز) توقیف کردن و چندبار هم سرزمین‌های اشغالی (دایره‌ی سبز) رو با موشک هدف قرار دادن.

 

تا اینکه آمریکا دید این شیربچه‌های لاغرِ یمنی بدجور دارن می‌زنن تو کاسه کوزه صهیونیستا، این شد که امروز مستقیما حملاتی رو به یمن انجام داد.

فیلم؛ توقیف کشتی صهیونیستی توسط مجاهدین انصارالله

به این پست امتیاز دهید.
Likes0Dislikes0
نظرات و ارسال نظر